Guds vägar är mysteriska.

Nu är vädret inte att leka med alltså. Igår hade vi 28 minus + en jävla massa snö på det, ändå så drog jag och freddan iväg på svettan för att lira lite hockey. Var ju bara 18 minus i hallen så det var ju iofs inte så farligt, snorkanalerna fick dock jobba ihjäl sig.
Idag är det lite bättre men imorse när jag skulle gå på jobbet så fanns det inte ens en väg att gå på. Jag fick hoppa från träd till träd och sedan glida på magen mitt på vägen för att komma fram. Vanligtvis tar det ca 4 minuter att gå , idag tog det en kvart.
Det ryktas om ännu värre snökaos framöver, det ser vi fram emot.

I helgen så firade vi att johanna var hemma genom att gå ut både fredag och lördag. Vet knappt vad jag ska säga om det för allt är en enda sörja. Till råga på allt så förlorade vi första grundspelsmatchen i söndags också, blev 6-5 i sudden. Vi ledde med 2-0 i början så grabbarna fick väl lite extra stake då, det sägs ju ska vara pinsamt att förlora mot tjejer. Iallafall i hockey. 

Nu ska jag ta en välförtjänt powernap, bara för att fira att jag lyckades somna kl 7 igårkväll. 

M  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0